Alla länkar till webshopen öppnas i nytt fönster. Om länken inte fungerar så högerklicka och välj ”öppna i nytt fönster”.

Webshop Vingården

Om Vingården®

Namnet ”Vingården” är registrerat varumärke av grundarna Peter och Madeleine Wallgren.

Vingården bildades 1984 och drivs idag som en ideell förening med öppen redovisning och granskning av revisor. Dess syfte är att driva kristen undervisning och själavård mm. Om du är intresserad av eventuellt medlemsskap kan vi sända stadgarna till dig.

Vingården är inte knuten till något samfund och vill betjäna folk i alla läger.

Vi står för en levande tro fast grundad på bibelordet.


Från och med 2014, har vi börjat producera mer gratismaterial för allmänheten. Främst handlar det om undervisning på video. Vi har lyckats köpa bra utrustning så vi kan hålla god kvalité på videon. Herren har också manat några att understödja oss, och det är vi mycket tacksamma för. Vi får inte betalt av de TV-kanaler som vi skickar våra filmer till.

Vårt Plusgiro är 29 60 87 - 0 om du vill stödja oss.

Vi skulle vilja utveckla denna vision så att vi inte enbart sänder undervisning med Madeleine, även om detta säkerligen kommer att förbli det viktigaste. Vi vill därför be dig att fråga Herren om du kan bli en del av Vingårdens vision. Det kan ske på olika sätt, t ex som medverkande i små skådespel för att illustrera viktiga lärdomar från Skriften, genom att berätta om något du varit med om inför kameran, genom att vara förebedjare, genom att ge understöd osv. Fråga Herren om du eller någon du känner kan bidra! Vi svarar gärna på frågor ifall du är intresserad.



Vår vision - själavårdande och profetisk

Vår vision är att betjäna med det radikala Gudsordet som befriar från allt som binder. ”Sanningen ska göra er fria”, sa Jesus.

Innan vi startade Vingårdens heltidsbibelskola fick Madeleine följande bibelställe av Herren. Det anger den mönsterbild som vi fortfarande har.

Honom predikar vi genom att förmana varje människa och undervisa varje människa med all vishet, för att ställa fram varje människa som fullkomlig i Kristus. För det målet arbetar och kämpar jag i hans kraft, som verkar mäktigt i mig. (Kolosserbrevet 1:28, 29 Folkbibeln).

I mån av tid vill vi vara resurspersoner, ge råd och själavård. Vår främsta gåva är att undervisa i tal och skrift. Många har genom åren hört av sig och berättat om hur de blivit hjälpta när de tagit del av undervisningen.

I Herrens vingård, (Jesaja 5, Lukas 13, Joh 15:2 m fl) blir varje planta tuktad. Syftet är inte att skada plantan, även om det kan se så ut när den skärs ner, utan att den ska bära mer frukt.

I profetisk och själavårdande tjänst tuktas också vi själva för att bära mer frukt i Guds rike.

Genom litteratur, undervisning och själavård vill vi hjälpa Kristi kropp att växa upp till Kristi mognad, Ef 4:13.

Läs mer om makarna Wallgren



Kontakta Vingården

E-post: post[snabel-a]vingarden.org

Telefon 0435-35705

Plusgiro 29 60 87 - 0

TELEFONTIDER:

9-18 måndag till fredag

Besök endast efter överenskommelse.


Namn:
E-postadress: 

Ja tack, jag vill ha Vingårdens nyhetsbrev med erbjudanden!

Sänds högst 1 gång/månad.